برندسازی حمل و نقل

الفانترونیک، از دنیای ماموت

پروژه برندسازی استارتاپ حمل و نقل

این پروژه نامگذاری در سال ۱۴۰۰ توسط تیم ژهاو و برندوکسین با گروه جهانی ماموت انجام شد. این نام تجاری برای استارت آپی در زمینه تولید ترمز ماشین های سنگین طراحی و متولد شد، با توجه به نام برند مادر «ماموت»، کارفرما ترجیح داد نامی را بسازد که وارث ژنتیک برند مادر باشد. همچنین این استارتاپ در زمینه عملیات مکاترونیک است و برای تولد این ایده در فضای کسب و کار مکاترونیک نیاز به نامی جذاب و خاص داشت…

برندسازی حمل و نقل

نقش ژاهو در برندسازی حمل و نقل

نقش ژاهو در این پروژه نام‌گذاری نه تنها ایجاد نام برای استارت‌آپ، بلکه طراحی هویت برندی بود که پتانسیل آن را در بازار به نمایش بگذارد. ژاهو یک تحقیق و تحلیل بازار برای درک نیازها، ترجیحات و انتظارات مشتریان و ذینفعان هدف انجام داد. ژاهو همچنین رقبا و روندهای صنعت را مورد مطالعه قرار داد تا شکاف ها و فرصت ها را برای استارتاپ شناسایی کند.

چگونه برند بوک را برای الفانترونیک طراحی کردیم

آنها به یک برند بوک نیاز داشتند که مهارت ها، استانداردها و قابلیت اطمینان آنها را برجسته کند. آنها همچنین باید نام تجاری خود را به طور مداوم و موثر به مشتریان، فروشندگان و فروشندگان خود منتقل کنند.

ما با الفانترونیک همکاری کردیم تا در مورد پیشینه، اصول و اهداف آنها بیاموزیم. ما همچنین بخش، رقبا و مخاطبان هدف آنها را مطالعه کردیم. بر اساس یافته‌های خود، ما یک استراتژی برند طراحی کردیم که موقعیت، تمایز و شخصیت آنها را مشخص کرد.

سپس استراتژی برند را به یک هویت بصری تبدیل کردیم که هسته و ویژگی های الفانترونیک را بیان می کرد. ما یک لوگو، یک طرح رنگی، یک سیستم تایپوگرافی و یک سبک تصویرسازی شیک و ظریف طراحی کردیم. ما همچنین صدا و لحنی را ساختیم که واضح و مطمئن بود.

ما تمام اجزای هویت بصری و صدا و لحن را در یک کتاب نام تجاری جمع آوری کردیم که به عنوان راهنمای برندسازی و بازاریابی الفانترونیک عمل می کرد. کتاب برند معنی و هدف هر جزء و همچنین دستورالعمل‌ها و بهترین شیوه‌های استفاده از آنها را روشن می‌کند. کتاب برند همچنین دارای نمونه‌ها و الگوهایی بود تا نشان دهد چگونه می‌توان از اجزا در زمینه‌ها و موقعیت‌های مختلف استفاده کرد.

برند بوک Elphantronic را قادر می سازد تا یک تصویر ثابت و ثابت از برند ایجاد کند که مهارت ها، استانداردها و قابلیت اطمینان آنها را نشان دهد. همچنین به آنها کمک کرد تا شهرت، اعتماد به نفس و وفاداری خود را افزایش دهند.

برندسازی حمل و نقل
برندسازی حمل و نقل

طراحی لوگو و سیستم فیبوناچی برای لوگو حمل و نقل

ژاهو علاوه بر نام، لوگوی حمل و نقل، پالت رنگی، تایپوگرافی و شعاری را نیز طراحی کرد که باعث افزایش نام و بیان شخصیت برند می شود. لوگوی حمل و نقل از یک حرف “e” و یک فیل به سبک مینیمال تشکیل شده است که نمادی از ظرافت، سادگی و نوآوری است. رنگ‌های آبی و قرمز از برند مادر Mammut World به ارث رسیده‌اند و حس تداوم و اعتماد را ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، لوگوی حمل و نقل مبتنی بر سیستم فیبوناچی است، یک دنباله ریاضی که اغلب در طبیعت و هنر یافت می شود. سیستم فیبوناچی تناسبی هماهنگ و متعادل ایجاد می کند که چشم و ذهن انسان را به خود جذب می کند. طراحی لوگو نه تنها از نظر زیبایی شناسی دلپذیر است، بلکه از نظر ریاضی نیز عالی است.

سرنوشت الفانترونیک در برندسازی حمل و نقل

طراحی برند ژاهو به راه اندازی موفق و موقعیت بازار این استارتاپ کمک کرد. نام برند، لوگو، پالت رنگ، تایپوگرافی و شعار، هویت برند واضح و منسجمی را ایجاد کرد که برای مشتریانش جذاب بود. این برند همچنین بازخورد مثبتی از سهامداران و شرکای خود دریافت کرد. این برند به یک ارائه دهنده قابل اعتماد و نوآور در تولید ترمز برای ماشین های سنگین تبدیل شد. طراحی برند ژاهو بخش ارزشمندی از رشد و موفقیت استارتاپ بود.

هدف و مخاطب خود را در برندسازی حمل و نقل بشناسید

شما باید در مورد نوع خدمات حمل و نقلی که ارائه می دهید، مشتریان هدف شما چه کسانی هستند و چه ارزش پیشنهادی به آنها ارائه می دهید، واضح باشید.

 

در برندسازی حمل و نقل خود باید نامی را انتخاب کنید که جذاب، به یاد ماندنی باشد و تلفظ و املای آن آسان باشد. از نام‌هایی که خیلی کلی، محدودکننده یا گیج‌کننده هستند اجتناب کنید.

 

شما باید لوگویی طراحی کنید که نشان دهنده شخصیت، ارزش ها و خدمات برند شما باشد. همچنین باید از رنگ ها، فونت ها و تصاویر ثابت در مواد بازاریابی خود برای ایجاد یک هویت بصری قوی استفاده کنید.

 

یک لوگو نه تنها باید نشان دهنده کاری باشد که انجام می دهید، بلکه باید نشان دهد که چرا آن را انجام می دهید و چگونه آن را متفاوت انجام می دهید. لوگو باید تداعی و احساسات مثبتی را در ذهن مخاطب شما برانگیزد.

شما باید از فناوری برای بهینه سازی عملیات خود، بهبود خدمات مشتری و ارائه گزینه های منعطف و شخصی استفاده کنید. می‌توانید از سیستم‌های حمل‌ونقل پاسخگو به تقاضا، ردیابی بی‌درنگ، رزرو آنلاین و بازخورد برای بهبود تجربه مشتری خود استفاده کنید.

در برندسازی حمل و نقل، شما باید اهداف بازاریابی، استراتژی ها، تاکتیک ها و بودجه خود را برای دستیابی به مخاطبان هدف خود و ایجاد سرنخ تعریف کنید. شما همچنین باید عملکرد بازاریابی خود را بسنجید و برنامه خود را در صورت نیاز تنظیم کنید.